Monday, March 28, 2011

Vol 4: Hugo Treffneri gümnaasium

Hugo Treffner on kool, kuhu ma tahaksin väga sisse saada. See on top.1 kool ja ainuke, millel on ka n.ö humanitaarsuund ILMA inglise keeleta. Inglise keel ei ole mu kõige parem külg, küll aga seda on on ajalugu ja kirjandus. Katsete hommikul pidin ma ennast kell viis üles ajama, pealegi olin ma peaaegu kogu eelneva öö üleval olnud. Igatahes, bussi peale ma kuidagi moodi siiski jõudsin. Klapid peas lugesin ma esimese ajaloo õpiku osa veel läbi. Kordasin ka ministreid. Õnneks tuldi mulle bussijaama vastu, muidu oleks ma küll ära eksinud- Tarti linn on niii keeruline! Igatahes oli vanalinn Treffnerisse soovijate poolt ära ummistatud. Võttes veel arvesse, et ma käisin teisel päeval, seega vähemalt samapalju on noori veel. Eesti keele osa oli üpris tehtav, näiteks mis on importi antonüüm. Ei ole ju eriti raske. Küll aga oli minu jaoks raske mata. Enamus ülessannetega panin korralikult võssa. Humanitaarharu test oli üpris tehtav. Ühiskonnas pidid sa Eesti sisepoliitilist olukorda iseloomustama 10 lausega. Ajaloos oli näiteks küsimus miks võitsid koolipoisid(ehk siis eestlased) Vabadussõja. Paar punkti ma siiski kaotasin, sest seal oli antud mingi mehe pilt ja pidi ütlema millega ta kuulsaks sai. Ja ma võin vanduda, et selle mehe pilti meie õpikus pole olnud. Üldkokkuvõtteks Treffneri katsete kohta on mul öelda küll ainult kiidusõnu. Minu arust oli väga positiivne, et see kool oli esimene(!) kes küsis MIKS just see kool ja mis on sinu plaanid tulevaseks eluks, sest tahtejõud on ikka suur jõud ja mina võtaks küll enda kooli vastu pigem inimese, kes ei pruugi küll nii tark olla, aga tal on suur tahtmine just selles koolis käia, kui inimese kes on lihtsalt väga tark ning tal on täiesti ükskõik millises koolis ta käib.

No comments: